Anuntul de angajare. Cum scrii un anunt de recrutare care sa atraga candidatii potriviti

Anuntul de angajare. Cum scrii un anunt de recrutare care sa atraga candidatii potriviti
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In ceea ce priveste anuntul de recrutare/angajare, este imperios necesar sa tineti cont de urmatoarele aspecte, pe care le vom detalia pe larg in cele ce urmeaza.

Dupa ce ati stabilit caracteristicile postului si profilul angajatului dorit, trebuie sa aveti in vedere modul in care puteti sa va faceti cunoscuti persoanelor potrivite.

Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente! Informatii esentiale in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", detalii AICI >>>
 

Scopul unui anunt de recrutare/angajare


Scopul unui anunt de angajare este de a produce un numar cat mai mare de candidati corespunzatori.

Pentru a reusi redactarea unui anunt eficace este necesar sa gasiti raspunsul la urmatoarele intrebari:

1. Cine vreti sa raspunda ofertei dvs. de lucru? Aveti deja formata imaginea candidatului ideal?

2. Cum veti atrage potentialii candidati?

Furnizati detalii atractive privind localizarea firmei, postul si salariul oferit, perspectivele de promovare si dezvoltare.

3. Cum pot sa afle candidatii de anuntul dvs.?

Alegeti mijlocul prin care veti comunica anuntul de recrutare si redactati-l.

4. De ce ar dori ei sa lucreze pentru dvs.?

Anunturile pentru angajare - cum se vor redacta?


Precizati detalii atractive despre firma dvs., politica din domeniul resurselor umane si obiectivele de viitor. Puneti-va intrebarile pe care va asteptati sa si le puna candidatii in legatura cu postul oferit in anunt. Cat de clar raspunde la aceste intrebari anuntul redactat?

Redactarea unui anunt de recrutare de personal seamana intr-un fel cu redactarea unei reclame pentru un produs. Textul si imaginea proiectata trebuie sa „vanda“ postul vacant; sa-l prezinte in cea mai buna lumina, oferind in acelasi timp o imagine corecta si credibila.

Legislatia in vigoare prevede nu mai putin de 143 de contraventii, cu amenzi care variaza intre 300 si 100.000 de lei!

Iata de ce v-am pregatit o lucrare de exceptie – Procedura completa la angajare. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR – care sintetizeaza eficient fiecare informatie relevanta atunci cand faceti angajari, detalii AICI >>>

Eficienta recrutarii sporeste in conditiile in care posturile vacante sunt prezentate cat mai realist candidatilor.

Mesajul transmis influenteaza perceptia candidatilor in legatura cu interesul si sansele de a fi angajati. In formularea mesajului se disting doua practici curente: descrierea nerealista, infrumusetata, si descrierea realista a postului.

In mod traditional, orice organizatie incearca sa „vanda“ cat mai bine un post si de aceea ii confectioneaza o imagine „roz“, in speranta atragerii celor mai performanti candidati.

Aceste incercari de infrumusetare a ofertei unui post pot produce ulterior insatisfactie celor astfel selectati, insatisfactie ce poate conduce, in mod nedorit, la cresterea fluctuatiei de personal.

Descrierea realista a posturilor consta in prezentarea atat a aspectelor pozitive, cat si a celor mai putin placute ale postului. Aceasta abor­dare urmareste informarea corecta a candidatului si faciliteaza autoselectia.

Autoselectia este procesul prin care candidatii decid asupra interesului si pregatirii pe care le au in raport cu un anumit post.

Cum sa concepeti un anunt de angajare eficient


– Plan de actiune –

• Cititi anunturile existente in presa pentru posturi similare celor vizate de dvs.

• Atunci cand urmariti astfel de anunturi, fiti atent la:

• dimensiuni,

• frecventa aparitiilor,

• salariile oferite.

• Concepeti anuntul cat mai clar cu putinta, cat mai dinamic si mai atractiv.

• Feriti-va de texte plictisitoare, anoste.

• Incercati sa atrageti cu precadere candidatii vizati de firma, adica aceia care corespund specificatiilor postului.

• Promovati, prin intermediul textului, atat postul vacant, cat si organizatia in ansamblu.

• Imaginea firmei este importanta. Nimeni nu va da atentie unui anunt al unei firme despre care se stie ca este in dificultate. Potentialii candidati vor sa afle ca postul este platit bine, ca beneficiile sunt atragatoare, ca localizarea este buna si ca exista posibilitati de promovare.

• Asigurati-va ca denumirea postului este scoasa in evidenta si ca ea corespunde responsabilitatilor descrise in anunt (de exemplu, „asistent(a) administratie“ suna mult mai impozant decat „functionar(a) dactilograf(a)“).

Anunt de angajare - descrierea postului


• Oferiti o scurta descriere a postului. Atentie! Scopul dvs. este sa atrageti cat mai multi candidati competenti. Pentru aceasta, indicati foarte precis cerintele postului si tipul de persoana pe care o considerati potrivita pentru acel post. Precizati atributele speciale: talentul, indemanarea, experienta, educatia si calificarile necesare viitorului angajat. Nu mentionati insa tipul de personalitate pe care il cautati. In caz contrar, va veti crea un dezavantaj: candidatii care nu intrunesc conditiile vor cauta cu siguranta sa va „pacaleasca“, iar aprecierea dvs. va fi mult mai ingreunata.

• Subliniati trasaturile unice ale postului oferit.

• Alegeti una dintre caracteristicile pozitive ale firmei/afacerii dvs. (cu dezvoltare rapida, dinamica etc.) si mentionati-o in anunt, pentru a atrage cat mai multi candidati.

• Mentionati recompensele postului si celelalte beneficii pe care le ofera firma (instruirea, spre exemplu). Multi candidati potentiali ar putea renunta, nestiind nimic despre acestea. Nu este necesara precizarea salariului acordat, decat in cazul in care acesta este deosebit de atractiv. Cel mai adesea, subiectul va fi reluat pe parcursul interviului de angajare.

• Prezentati posibilitatile de promovare ale viitorului angajat.

• Insistati asupra valorilor pe care le cautati si le apreciati la candidati: seriozitatea, dorinta de dezvoltare profesionala, motivatia.

• Specificati cum se poate inainta candidatura pentru acel post.

• Precizati o data-limita a anuntarii candidaturilor.

• Nu uitati sa includeti in anunt numele complet al firmei, adresa, numarul de telefon, logo-ul firmei (permite identificarea rapida) si numele unei persoane de contact.

• Priviti sectiunea de publicitate a unui ziar. Unele anunturi ies in evidenta, altele se pierd in monotonie si nu sunt luate in seama. Diferenta dintre ele consta in utilizarea spatiului si in modalitatea de tehnoredactare (prezentarea grafica, dimensiunea literelor).

• Daca stiti ca numele firmei atrage, merita sa-l scrieti cu litere mai proeminente. Detaliile semnificative ale anuntului trebuie, de asemenea, scoase in evidenta.

Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente! Informatii esentiale in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", detalii AICI >>>

• Folositi o prezentare grafica atractiva. In pregatirea aspectului grafic al anuntului, ghidati-va dupa intrebarile:

? Ce imagine a firmei vreti sa promovati

? Exista cuvinte care pot sugera aceasta imagine?

• Personalizati anuntul. Adresati-va fiecarui candidat in parte si-i veti putea capta atentia mai usor.

Model anunt de angajare


Exemple:

„Daca:

- esti absolvent de studii superioare,

- ai experienta in vanzari si marketing,

- vorbesti fluent limba engleza,

- doresti sa lucrezi intr-o echipa de profesionisti,

atunci iti oferim oportunitatea unei cariere de succes intr-o companie dinamica. Te invitam sa ne trimiti CV si scrisoare de intentie prin posta, la adresa ............, sau prin e-mail, la adresa ............, pana la data de ...............“

„Firma ............................... (din Bucuresti), recunoscuta in domeniul produselor cosmetice, angajeaza persoane interesate in desfasurarea de activitati comerciale (identificarea clientilor, negocierea si incheierea de contracte de vanzare a produselor firmei).

Cerinte: studenti ASE, cunoasterea limbii engleze.

Nu se cere experienta in domeniu; firma acorda training-ul necesar.

Se ofera: program de lucru part-time; salariu atractiv + comision.

Depuneti personal CV, cel mai tarziu ..................., la urmatoarea adresa ..............., in atentia .........................”

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Ioana Pavel

Data aparitiei: 30 Aprilie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Anuntul de angajare. Cum scrii un anunt de recrutare care sa atraga candidatii potriviti Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dovada veniturilor. Adeverinta pentru pensieIntrebare: De la aparitia Legii 360/2023, primim solicitari de la angajati in care ne cere o adeverinta de vechime cu veniturile defalcate pe categorii: salariu de incadrare, regie, acord, sporuri diverse, prime, salariu brut, incasate incepand cu anul 1986 pana in 2001, din statele aflate in arhiva nu reusim sa identficam daca toate aceste venituri au fost supuse contributiei de pensie. Stim sigur ca societatea si-a achitat intotdeauna contributiile catre buget in conformitate cu legea in vigoare din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Deducerea personala in luna angajariiIntrebare: Un angajat isi schimba locul de munca in cursul lunii, Astfel, pana in 10 aprilie lucreaza la angajatorul X si din 11 aprilie lucreaza la angajatorul Y. Poate beneficia de deducere in ambele locuri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]